Ponnis

Direktlänk till inlägg 8 juni 2012

Sveriges Ridgymnasium!

Av Sanna Matsson - 8 juni 2012 21:19

Hejsan alla!


Jag hoppas verkligen att betygen räcker så att jag kommer in på ridgymnasiet! Jag känner på mig att jag har sänkt mig i något ämne... inget vidare bra! Tänkte berätta lite om ridgymnasiet, vad jag ahr fått veta, vad jag redan vet, lite om dem som jag träffat som ska gå där och hästarna som finns där.


Såhär ser anläggningen ut! Ridskolan jag går på ligger på precis samma ställe! :)


Här ser ni ingången och detta är band det första man ser av anläggningen.
 



   



Här är gräsbanan där många hopptävlingar hålls under våren, sommaren och under tidig höst.





     


Här är precis utanför ena stallet, en bit bort ser man staketet till gräsbanan.




  



     


Här är stallet där de flesta av srg-elevernas privathästa står. 


   


Här är srgs manege. Här kommer även jag troligen att rida när/om jag börjar där!! :)


     


Här är stallet där de flesta av skolhästana står.


   


"privatstallet" under fodringen! :)

     


Ridhuset under ridlektion.

'  


Jag hade helst viljat ha en dressyrhäst men de har för det mesta bara hopphästar, varberg är ju trots allt den så kallade "hoppstaden". Men här är lite fakta om de hästar som jag hade kunnat tänka mig och som jag har fastnat mest för.


Detta är Kalina:
Kalina född 2003, fux sto 166cm, Imp Polen, e. Paser-Kasztelanka-Jahun xx. Kalina kom till skolan under våren 2011 och är köpt av Lina Nilsson i Klippan. Kalina har varit i Sverige något år och tävlat i hoppning upp till 120. Kalina är ett känsligt men vänlig sto som är mycket rutinerad i hoppning och välutbildad i dressyr. 

 

     


Här är Udonja:

Udonja  född 1996, sto 165 cm, imp Holland, e: Odermus R (e Calido)- Idonja- Dutchboy. Udonja är ett brunt sto som vi köpt av Jan Mårtensen i Danmark 2009. Udonja är ett vackert sto och en jättefin hopphäst med mycket bra teknik som har startat 110 cm i Holland innan hon kom till oss i Varberg. Udonja är mjuk och känslig när Du rider dressyr.

   


Detta är Amigho:

Amigho född 1997 val 175 cm, sv halvblod, e: Amiral - Linda - Asterix. Amigho är en stor fux med fyra vita strumpor. Han är jättesnäll att rida och välutbildad i dressyr och har tävlat lätt A. I hoppning är han begåvad och välvillig, men inte lika rutinerad och har startat 1 m. Amigho är inköpt av Marie Gustavsson i Falkenberg 2007 som haft honom sedan föl.

     


Redan på första träffen så började jag prata med två tjejer som heter Klara och Rebecka. Två stycken riktigt goa tjejer som är väldigt lik mig! :)

På första träffen så åkte jag och mamma till stället där vi skulle träffa de andra och äta tacos tillsammans med vår nya klass! Eller ja det som troligen ska bli våran nya klass om allt går som det ska och alla kommer in! :D
Det var ibörjan eller ja nästan hela tiden en jävligt pinsam tystnad och de enda som pratade eller hördes var Matilda (går i ettan) och Elin (går i ettan) och de två skulle ta med oss elever på en rundvandring runt byggnaderna utan våra föräldrar. Allt som hördes var fotsteg över allt, ingen sa något. Man hörde Klara och Rebecka längst bak när de fnissade lite och pratade. De hade varit där på en heldag med ettorna och kände ettorna litegranna. Det var som en plågsam tystnad vart vi än gick, jag hoppas verkligen atta alla är mer pratglada i verklgheten för jag klarar verkligen inta av att vara tyst! ^^


Men jag fick iaf kontakt med Rebecka och Klara och det var när jag lät de gå förbi höbalarna före mig xD

Jag vågade inte riktigt säga någonting själv för de kanske tyckte att jag verkade helknäpp!? Men som tur var så rågade klara mig ganska snabbt: "vart kommer du ifrån?". Och det var starten. Hon visade sig vara ganska flummiga och skämtsamma precis som jag själv och båda dem två hade precis som jag haft lite små panik över att behöva vara tysta så länge!! Sedan gick vi omkring längst bak och flummade lite medans de andra gick väldigt tysta där framme xD


Jag tänkt att jag skulle vara den enda som skulle ha skolhäst och at jag var den enda som rider på ridskola, men de liktsom jag skulle låna häst och det gav mig lite förhoppningar samt att Klara berättade att hon "bara" har ridit i 3 och 1/2 år precis som jag!! :) Vi har så enormt mycket gemensamt, jag kan knappt rabbla upp allt vi har gemensamt men en momentkiller som jag är så sen när jag sa till hon "jag är dressyrryttare och hatar att hoppa" så visad det sig en skillnad då hon ÄLSKAR att hoppa! xD Både hon och Rebecka är säkert skitduktiga och så kommer jag, JAG?! Men iaf så har jag chattat äldigt mycket med Klara och litegranna med rebecka!

Jag har även chattat mycket med de andra men mest med dem två. De är verkligen superdupersnälla! :)


Här är Klara och Rebecka:

     


Detta är klara:
          


Detta är Rebecka:


   


Det var nog det som jag kan komma på, ha det bra!!


Kram /S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Matsson - 25 juni 2012 11:46

HAR NU FINUALLY SKAFFAT NY BLOGG!!   p.g.a. att jag tycker inte man har så många alternativ med layouten här på bloggplatsen...    Så kika gärna in på www.ponnisar.blogspot.se   KRAM /S ...

Av Sanna Matsson - 20 juni 2012 17:10

Idag åkte min älskade kanin upp till himlen. Jag saknar dig något sjukt mycket och jag älskar dig. Det känns så in i helvetes jävla fel att du är död nu, jag kan verkligen inte förstå det. Tror fortfarande att du sitter hemma i buren. Även om jag vet...

Av Sanna Matsson - 19 juni 2012 21:04

Min lillkille ska avlivas imorgon vid klockan 4, allt går bara så jävla fel. Han har troligen nåt med hjärtat, det blöder från hans tänder ( :o ?!). Lilla hjärtat mamma kommer att sakna dig 1000 gånger om. Älskar dig lillpluttis... <3   Fyfan ...

Av Sanna Matsson - 19 juni 2012 09:50

"On my ownTryin’ to get a hold of thingsWhat a mess I’m inI’ve done wrongThat is why my baby’s goneI got myself to blameHere I am lonely and broken againI keep holdin’ onAnother lover’s gone"   Har knappt sovit...

Av Sanna Matsson - 18 juni 2012 18:38

Ja som sagt så kanske detta var min sista dag med min kanin, men han var så pigg hela dagen, så jag hoppas att de säger att han inte behöver avlivas och att det är bara tänderna som behöver opereras! Lekte med han hela dagen och försökte få honom a...

Presentation


Hejsan och välkommen till min blogg!
Här kommer jag blogga om allt som har med hästar att göra och mitt liv!
Jag heter Sanna och bor i Halland, jag är 16 år och älskar hästar, att rida och fotografera. Jag har sökt till SverigesRidgymnasium och hoppas j

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards