Ponnis

Direktlänk till inlägg 25 februari 2012

Göteborg Horse Show!

Av Sanna Matsson - 25 februari 2012 17:13

Var på Göteborg Horse Show i Torsdags och det var superkul! Jag hade hoppats på att dressyren skulle vara då men de var en inte, det var hoppning, show dance och en Pas de Deux och det var lika kul det! Jag såg så himla mycket fram emot Pas de Deuxen för där skulle Sofie Relander (www.fimilia.blogg.se) från stuteri MW vilket skulle vara kul att se henne igen sedan i somras! Det var jätte kul att titta på och hon rider ju så gudomligt bra! Geld har jag ju berättat lite om innan (tror jag, eller så var det på min andra blogg ^^ ) och såhär ser han ut (har kopierat bilderna från www.stuterimw.com ) :


 Här kommer lite bilder på Sofie och Geld MW på Pas de Deuxen:


Trav

 


Inridningen.

  


Galopp

  



Galopp.

  



Skritt.

  



Trav.

  


Galopp (tror jag?)

  



Trav.

  



Tackar för sig. Tjejen som rider på höger sida (FÖR OSS)  heter Alexandra och red en hingst som heter Cartier som är från Stall Phem.

 


På GbgHS så visade dom även upp en valack som man kunde vinna genom et lotteri och varje år har dom en sådan såkallad "lotterihäst" och såhär såg den ut detta året:


         


Söt va?! hoppas av hela mitt hjärta att jag vinner den men det är inte så stor chans för jag vinner aldrig :/ Menmen shit happens...


Showdancen var riktig cool då den ena ryttaren gjorde galoppombyten utan att hålla i tyglarna och även piruetter.. LÄR MIG!!

Kan ni själva något coolt trick med era häsar och hur gör ni då? KOMMENTERA!

En häst jag red på ridskolan mycket efter att Sammy hade åkt som heter Pooch, tuvärr har jag växt ifrån honom för han är en liten C-ponny och red honom för sista gången på en Hubertusjakt nu i höstas, en otroligt rolig och fartfylld upplevelse, det blev alltså ett bra slut på en bra saga. Jaja till saken.. jag trick tränade honom lite med att "ta upp benet när jag gör det" och när jag pekar på det och även "hälsa goddag".




 



Ni får ursäkta hur jag såg ut där men efter en 2 timmars ritt i både ösregn och sol!

   



Han hoppar allt och är så himla säker att rida på, alla klagar på hur seg han är men konstigt nog är han väldigt pigg med mig. Men denna dagen var han otroligt pigg och han har nog aldrig varit så glad!

  



Trots att jag tävlade mot storästarna var jag SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ himla nära att komma 2:a (man kunde bli 1, 2 och 3:a) men det gick så fort att jag inte hann med att ta rävsvansen! XD

  



HAHAHA MINI!

GRRR!!! Mina armbågar, jag vill bara SPY på dom! IN MED DOM SANNA! Jahajaja, en lyckad dag för det lilla dressyrpare, jag älskar dig pooch, jag vill så himla gärna köpa dig och ha dig som en hund för du är sä jävla fin, puss älsklingen!

 


Nu till Göteborgs Horse Show igen!


Efter att dom visat upp lotteri hästen så hade dom en liten Show Dance som var riktigt cool att se!

Han gjorde galoppombyten utan att hålla i tyglarna och även galoppiruetter! Fantastiskt vad man kan göra med några så fina djur :) Jag tror att det var typ flamenco eller något sådant som dom dansade.


Såhär såg det ut:


Sorry för kvalitéten men det var svårt att ta kort när det var så mörkt där inne.

           


Och så var det ju det dära med den läskiga hoppningen, jag satt och höll i mig för jag var rödd att någon skulle ramla av på höjden 1,5 m! Det var även JUNIOR och bilderna på hoppningen blev lite blandade men ni står ut antar jag! ^^


               


Jag skulle igentligen varit där på fredagen igentligen också men det skippade jag för jag skulle rida

en av mina nya favvo-ponnisar som heter Ronja. Hon är en D-ponny, skimmel, sefter ett tag på ridskolan var med om en transportolycka och bröt några kotor i ryggen och rick opereras. Såret var 50 cm långt och gick från manken in mot mitten av ryggen. Hon kom till ridskolan i början av 2011 och stog mest i sjukhage fram till sommaren, det var då jag tog chansen att lära känna henne. Hon är  väldigt rädd för dom andra hästarna och ja, väldigt lågt ner i rang. över sommaren var hon ute på lander i en gård och det var nu i början av vintern hon sattes igång och nu har hon börjat gå lektioner. Hon är väldit väldigt pigg och vill helst bara springa men hon älskar verkligen livet och att mysa, i stallet är hon underbar och väldigt lugn. I ridhuset kan hon bli lite stressad efter som att hon är lite rädd för dem andra hästarna men det funkar! Jag har precis börjat hitta lite knappar på henne!    

Såhär såg hon ut när hon viade i april, jag myste lite med henne och underhöll henne i den tråkiga lilla hagen.

 

Lite bilder som togs innan hösten:

       


Det var lite om det, hoppas ni blev underhållna lite! KOMMNTERA JÄTTE GÄRNA, ställ frågor, ha det bra!

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Matsson - 25 juni 2012 11:46

HAR NU FINUALLY SKAFFAT NY BLOGG!!   p.g.a. att jag tycker inte man har så många alternativ med layouten här på bloggplatsen...    Så kika gärna in på www.ponnisar.blogspot.se   KRAM /S ...

Av Sanna Matsson - 20 juni 2012 17:10

Idag åkte min älskade kanin upp till himlen. Jag saknar dig något sjukt mycket och jag älskar dig. Det känns så in i helvetes jävla fel att du är död nu, jag kan verkligen inte förstå det. Tror fortfarande att du sitter hemma i buren. Även om jag vet...

Av Sanna Matsson - 19 juni 2012 21:04

Min lillkille ska avlivas imorgon vid klockan 4, allt går bara så jävla fel. Han har troligen nåt med hjärtat, det blöder från hans tänder ( :o ?!). Lilla hjärtat mamma kommer att sakna dig 1000 gånger om. Älskar dig lillpluttis... <3   Fyfan ...

Av Sanna Matsson - 19 juni 2012 09:50

"On my ownTryin’ to get a hold of thingsWhat a mess I’m inI’ve done wrongThat is why my baby’s goneI got myself to blameHere I am lonely and broken againI keep holdin’ onAnother lover’s gone"   Har knappt sovit...

Av Sanna Matsson - 18 juni 2012 18:38

Ja som sagt så kanske detta var min sista dag med min kanin, men han var så pigg hela dagen, så jag hoppas att de säger att han inte behöver avlivas och att det är bara tänderna som behöver opereras! Lekte med han hela dagen och försökte få honom a...

Presentation


Hejsan och välkommen till min blogg!
Här kommer jag blogga om allt som har med hästar att göra och mitt liv!
Jag heter Sanna och bor i Halland, jag är 16 år och älskar hästar, att rida och fotografera. Jag har sökt till SverigesRidgymnasium och hoppas j

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards